23948sdkhjf
Del siden
Annonce

FAKRO satser på simplificering

Det skal være lettere og mere profitabelt at sælge ovenlysprodukter til kunderne.

En stor del af arbejdet i FAKRO er fokuseret på at simplificere processerne mellem forhandler-kunde og FAKRO. Det skal være endnu lettere for kunderne at udvælge sig og købe de produkter, som de ønsker, og enkelt for forhandlerne at sælge produkterne.

"Vores konkurrenter præsenterer forhandlerne for samhandelsbetingelser så tykke som bøger, hvor vi i stedet arbejder på at bringe dem ned til helst ikke mere end to sider," fortæller Jon Tougaard, adm. direktør for FAKRO i Danmark.

"Vi har rigtig mange opgaver foran os, men jeg vil da gerne slå et slag for nogle af de steder hvor vi mener, at FAKRO gør det lettere at være forhandler og ultimativt, kunde:

- Et enkelt rabat- og bonussystem uden al for mange betingelser (lette at huske)

- Et skarpt produktprogram, som matcher det danskerne efterspørger (dybt og bredt)

- Et pakke-system hvor de primære produkter er sat sammen komplet

- Én dags leveringstid for de lagerførte pakker/produkter over hele Danmark

- Forbedringer i hovedbrochuren for 2015 med priser og DB-numre på alt

- Udvidelse af lagerfaciliteter i 2015 og fortsat ind i 2016

"Med en leveringstermin på et døgn for alle pakker og for en stadig stigende andel af de øvrige produkter, har vi svaret igen på kravene fra både håndværkere og forhandlere," understreger Jon Tougaard.

"Vi er jo i Danmark i den situation, at konkurrenterne har deres centrallager her i landet og det betyder, at branchen er vant til at der går meget kort tid fra bestilling til levering af ovenlys. Håndværkerne ringer og bestiller når de står på taget - noget der er gjort muligt grundet centrallagret," pointerer Tougaard.

FAKRO vil fortsætte ind i 2016 med at optimere processerne, så forhandlernes medarbejdere altid sikrer sig et alternativt tilbud på ovenlysvinduer, trapper og skunklemme når kunden efterspørger disse.

Morten Nielsen, logistikansvarlig i FAKRO pointerer: "I stedet for at belære kunderne om andre leveringstider, er planen i stedet at kunne levere endnu hurtigere."

"Tiden er knap og medarbejderne sidder med tusinde varenumre, som de skal holde styr på ude i forhandlerleddet. Derfor skal der ikke store forkromede tiltag til, men blot et lille hint om, at FAKRO altid står til rådighed for et godt tilbud og hurtig levering," fortsætter Morten Nielsen.

"En af fordelene ved salg af ovenlysvinduer er den store grad af standardisering. Den giver nogle muligheder for at gøre det hele mindre komplekst og speede up så kunderne kan komme i gang med installation når det passer dem," slutter Morten Nielsen

FAKRO Danmark A/S
Bredgade 45
7400 Herning
Herning Kommune
Danmark
CVR nummer: DK35031294

Kontaktperson

MN
Morten Nielsen
Adm. direktør
+45 70252531 morten.nielsen@fakro.dk

Send til en kollega

0.048