Hvordan skabes kundeoplevelser i en byggefabrik?
Konkurrencen Living Showroom skal finde frem til, hvordan en byggefabrik kan åbnes op for kunder og brugere og dermed omdannes til et 'Living Showroom'.
For at finde frem til, hvordan produktionshallen åbnes op for kunder og brugere ved at omdanne den til et living showroom, som inddrager publikum i produktionen og skræddersyes til at afholde arrangementer og møder, har E&P udskrevet konkurrencen Living Showroom.
Med idékonkurrencen ønsker E & P at få forslag til oplevelseskoncepter for fabrikken. Konkret skal det være forslag, der enten afskilt eller integreret kommer med bud på koncepter for:
- Fabriksrummets udformning og oplevelsesforløb
- Fabriksrummets elementer, inventar og materialer
- Møder, begivenheder og events i rummet
E&P ønsker forslag som er fleksible i forhold til forskellige publikumsgrupper, forskellige gruppestørrelser og fleksible i forhold til de skiftende arbejdsgange. Hver ny produktion på fabrikken bruger pladsen forskelligt. Derfor er det nødvendigt at rummene kan ommøbleres hurtigt.
Living Showroom skal som udgangspunkt bruges til følgende aktiviteter:
- Mulighed for at inddrage publikum i oplevelsen af produktionen (”fabrikken”)
- Mulighed for at publikum kan deltage i midlertidige aktiviteter og events - enten af generel karakter eller knyttet til et konkret byggeprojekt (”scenen”)
- Mulighed for at inddrage publikum så de bliver medskabere og meningstilkendegivere i valg af materialer og udformning af løsninger på deres eget byggeprojekt (”laboratoriet”)
- Mulighed for at holde projektspecifikke møder og salgsmøder (”møderummet”)
Derudover er E&P åbne for andre forslag og idéer til hvordan deres showroom kan anvendes.
Den åbne konkurrence afholdes på den en åbne webbaserede innovationsplatform Innosite.
Læs mere om konkurrencen på: www.innosite.dk .