Trappefabrikken rejser sig efter krak
Gamle medarbejdere skal nu videreføre værdierne fra den sydvestjyske trappeproducent.
En ny ejerkreds købte i sommer de immaterielle rettigheder, som blandt andet omfatter firmanavn, hjemmeside og telefonnumre. Nye maskiner skal blandt andet købes ind, og indtil produktionen er faset ind igen, får Trappefabrikken leverancer i den rigtige kvalitet fra producenter i indland og udland.
Med sælgere og montører fra den gamle organisation trækker Trappefabrikken nu på gamle relationer, og det har givet en god start på den genrejste virksomhed, som leverede den første trappe i december.
- Det går rigtig godt. Kunderne har taget godt imod os, og vi har rigtig travlt. Både i forhold til private, til tømrermestre og til byggeprojekter, fortæller Henrik Haahr, direktør hos Trappefabrikken.
- Det er ingen hemmelighed, at vi har været lukket, men kunderne har kendt os for den gode service og rådgivning.
I samarbejde med leverandørerne er Trappefabrikken ved at genetablere næsten hele det gamle produktprogram, men ”med lidt små forbedringer hist og her”, som Henrik Haahr kalder det.
Programmet består af specialtrapper i mange træsorter med FSC-certificeret træ og blandt andet med kombinationer med glas og stål.
Målet er at indhente en masse af det tabte, men omsætningsmæssigt dæmper Henrik Haahr selv forventningerne. Han fortæller, at Trappefabrikken før konkursen havde en omsætning på mere end 30 mio. kr.
- Vi håber på, at vi snart kan have en omsætning mellem 10 og 20 millioner, siger han.