Niras styrker direktionen
Efter halvandet år som leder af forretningsenheden for broer bliver Carsten Heine Lund nu en del af direktionen.
Blå bog – Carsten Heine Lund
• Uddannet akademiingeniør 1992
• Ingeniør, Krebs und Kiefer, Berlin 1993-98
• Ingeniør, Carl Bro, Glostrup 1998-2000, Leeds 2000-2002
• Projektleder og projektchef i Vejdirektoratet 2003-2013
• Forretningschef i Niras 2013-14.
• Bor i Allerød med sin hustru og tre børn på fire, syv og ni år.
Med virkning fra 1. januar 2015 indtræder Carsten Heine Lund i direktionen hos Niras, hvor han får koncernansvaret for infrastrukturområdet.
• Uddannet akademiingeniør 1992
• Ingeniør, Krebs und Kiefer, Berlin 1993-98
• Ingeniør, Carl Bro, Glostrup 1998-2000, Leeds 2000-2002
• Projektleder og projektchef i Vejdirektoratet 2003-2013
• Forretningschef i Niras 2013-14.
• Bor i Allerød med sin hustru og tre børn på fire, syv og ni år.
Han kom til Niras i august 2013 som forretningschef for Bridges & Civil Structures og vil som direktør især have fokus på at styrke Niras’ position på det svenske og ikke mindst det norske marked, hvor der i de kommende år investeres omkring 650 mia. kr. i infrastruktur.
Carsten Heine Lund har ti års erfaring fra Vejdirektoratet med sig i bagagen, og det er en god ballast på et område med mange store offentlige kunder.
- Som rådgiver skal man ikke bare forstå sin kunde, men også kundens kunder. Og de offentlige kunder på infrastrukturområdet har mange interessenter, kunder om man vil, pointerer den kommende Niras-direktør. Det er blandt andet trafikanter, naboer og de politiske ejere. Og i de store infrastrukturprojekter skal løsningerne både være teknisk korrekte og samtidig gangbare rent politisk.
Der stod ikke direktør på karrierekompasset, da Carsten Heine Lund i begyndelsen af 1990’erne fik eksamensbeviset i hus som akademiingeniør. Med egne ord var han ” den typiske ingeniør i kinasko og skovmandsskjorte – helt bogstaveligt ”. Der var fuld fart på fagligheden med speciale i brobygning. Det var her, han fandt sin energi og drivkraft. Med godt 20 års erfaring er tøjstilen i dag lidt mindre casual. Og tallene i regnearket på computerskærmen handler nu oftere om projektøkonomi end om bæreevne for beton og stål.