23948sdkhjf

Brokollaps: Ny bro skal også in-situ-støbes

Entreprenøren vælger ikke ny byggemetode, men holder sig til kontrakten.
Broen over Helsingørmotorvejen, der kollapsede den 27. september, skal genopføres efter samme metode. Det skriver Ingeniøren.

Broen kollapsede, mens CG Jensen var i gang med at støbe brodækket, og efterfølgende har Vejdirektoratet åbnet op for, at en ny bro kunne opføres efter en anden metode. Det bliver imidlertid ikke tilfældet.

Den kollapsede bro var den tredje af i alt syv vejbroer i forbindelse med motorvejsprojektet. CG Jensens konsortiepartner, Barslund, har siden, på foranledning af Vejdirektoratet, overtaget ansvaret for broerne og har i den forbindelse hyret hollandske TBI Infra til at udføre arbejdet.

Thomas Barslund, der er adm. direktør i Barslund, fortæller til Ingeniøren, at der bliver valgt en anden stilladsløsning, som skal tredjepartsgodkendes, inden støbningen bliver sat i gang.

Link til originalartikel: http://ing.dk/artikel/kollapset-motorvej...
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078